Mokinio motyvacijai ir jo akademinei sėkmei didelę įtaką daro ne tik jo paties pastangos, bet ir mokytojas. Dažnai būtent mylimas mokytojas tampa priežastimi, dėl kurios mokinys nori gilintis į konkretų dalyką ir siekti aukščiausių akademinių rezultatų. Dabar mokiniai ir jų tėveliai turi galimybę patys rinktis iš gausybės asmeninių korepetitorių, tačiau kaip žinoti, kad pasirinkote tinkamą, kokybišką paslaugą? Siūlome atkreipti dėmesį į šiuos svarbius aspektus.
SPRĘSKITE NE TIK APIE MOKYTOJĄ, BET IR APIE JO DARBO APLINKĄ
Nemažai žmonių korepetitorius apibrėžia kaip mokytojus, kurie darbuojasi savo namuose arba atvyksta pas mokinį, o darbas vyksta susėdus prie vieno stalo ir sprendžiant užduotis popieriaus lape. Toks vaizdas galvoje iškyla ir jums? Tai – jau atgyvenęs korepetitoriaus paveikslas.
Šiuolaikiniai korepetitoriai gali siūlyti strategiškai patogioje vietoje esančias modernias klases, kuriose yra lenta, interaktyvios mokymosi priemonės, mokomieji žaidimai. Taigi ieškodami korepetitoriaus, nepamirškite ir erdvės, kurioje vyksta darbas su mokiniu, ir atkreipkite dėmesį į tai, ar specialistas užtikrina tinkamą mokymosi aplinką. Be patalpų, verta teirautis, pagal kokias ugdymo programas darbuojasi mokytojas, kiek ir kokių mokomųjų priemonių (vadovėlių, pratybų) parūpina, ar papildo pamokas interaktyviomis veiklomis (mokomaisiais filmukais, bandymais, edukaciniais žaidimais).
KOKS ĮSPŪDIS PO PIRMOSIOS PAMOKOS?
Dažnai mokiniai nedrįsta prisipažinti, jei papildomas mokytojas jiems nepatinka. Vis dėlto, pirmas pasirinktas mokytojas ne visada bus svajonių mokytojas, kurio pamokas norėsis lankyti. Jei esate tėvas, su vaiku kalbėkitės, kokį įspūdį jam paliko pedagogas po pirmosios pamokos, dažnai pirmas įspūdis būna teisingas. Atkreipkite dėmesį į šiuos dalykus:
• Kokie mokytojo pasiekimai ir patirtis konkrečioje srityje? Ar sutampa mokytojo ir mokinio akademiniai tikslai?
Dažnai tėvai neatsižvelgia į tai, kad mokytojai turi skirtingus profilius. Vieni dirba išskirtinai su abiturientais ir padeda jiems siekti aukščiausių balų (teiraukitės, kokių rezultatų mokiniai yra pasiekę dirbdami su šiuo mokytoju), kiti ruošia stojimams į 9 klasę, dar kiti – dirba tik su pradinukais ir t.t. Net jei jums rekomendavo gerą korepetitorių, jis nebūtinai atitiks jūsų keliamus lūkesčius. Tad jei mokinio akademiniai tikslai nesutampa su mokytojo patirtimi, tęskite paieškas.
• Ar mokytojas pasiruošė pirmajai pamokai? Ar atlieka mokinio žinių įvertinimą žodžiu arba raštu, ar siekia personalizuoti mokymąsi?
Labai svarbu ir tai, kiek mokytojas įdeda darbo prieš ir po pamokos. Jeigu mokinys jaučia, jog pamokai buvo pasiruošta, ji vyksta struktūruotai, mokytojas dirba ne ekspromtu, o planuoja, tai rodo, jog pamoka bus kokybiška. Taip pat stebėkite, ar pirmosios pamokos metu mokytojas teiraujasi apie mokinio tikslus ir lūkesčius, ar planuoja būsimų pamokų gaires.
Žinoma, ne visada apie mokytoją pavyksta spręsti jau po pirmosios pamokos, tad geriausia apsilankyti bent kelis kartus, tačiau svarbiausia, jei mokinys jaučiasi blogai korepetitoriaus pamokose, nebijokite keisti mokytojo, nes skirtingiems mokiniams tinka skirtingi pedagogai.