17 vasario, 2021

Kaip išsirinkti kokybišką korepetitorių?

Mokinio motyvacijai ir jo akademinei sėkmei didelę įtaką daro ne tik jo paties pastangos, bet ir mokytojas. Dažnai būtent mylimas mokytojas tampa priežastimi, dėl kurios mokinys nori gilintis į konkretų dalyką ir siekti aukščiausių akademinių rezultatų. Dabar mokiniai ir jų tėveliai turi galimybę patys rinktis iš gausybės asmeninių korepetitorių, tačiau kaip žinoti, kad pasirinkote tinkamą, kokybišką paslaugą? Siūlome atkreipti dėmesį į šiuos svarbius aspektus.

SPRĘSKITE NE TIK APIE MOKYTOJĄ, BET IR APIE JO DARBO APLINKĄ

Nemažai žmonių korepetitorius apibrėžia kaip mokytojus, kurie darbuojasi savo namuose arba atvyksta pas mokinį, o darbas vyksta susėdus prie vieno stalo ir sprendžiant užduotis popieriaus lape. Toks vaizdas galvoje iškyla ir jums? Tai – jau atgyvenęs korepetitoriaus paveikslas. 

Šiuolaikiniai korepetitoriai gali siūlyti strategiškai patogioje vietoje esančias modernias klases, kuriose yra lenta, interaktyvios mokymosi priemonės, mokomieji žaidimai. Taigi ieškodami korepetitoriaus, nepamirškite ir erdvės, kurioje vyksta darbas su mokiniu, ir atkreipkite dėmesį į tai, ar specialistas užtikrina tinkamą mokymosi aplinką. Be patalpų, verta teirautis, pagal kokias ugdymo programas darbuojasi mokytojas, kiek ir kokių mokomųjų priemonių (vadovėlių, pratybų) parūpina, ar papildo pamokas interaktyviomis veiklomis (mokomaisiais filmukais, bandymais, edukaciniais žaidimais).  

KOKS ĮSPŪDIS PO PIRMOSIOS PAMOKOS?

Dažnai mokiniai nedrįsta prisipažinti, jei papildomas mokytojas jiems nepatinka. Vis dėlto, pirmas pasirinktas mokytojas ne visada bus svajonių mokytojas, kurio pamokas norėsis lankyti. Jei esate tėvas, su vaiku kalbėkitės, kokį įspūdį jam paliko pedagogas po pirmosios pamokos, dažnai pirmas įspūdis būna teisingas. Atkreipkite dėmesį į šiuos dalykus:

•   Kokie mokytojo pasiekimai ir patirtis konkrečioje srityje? Ar sutampa mokytojo ir mokinio akademiniai tikslai?

Dažnai tėvai neatsižvelgia į tai, kad mokytojai turi skirtingus profilius. Vieni dirba išskirtinai su abiturientais ir padeda jiems siekti aukščiausių balų (teiraukitės, kokių rezultatų mokiniai yra pasiekę dirbdami su šiuo mokytoju), kiti ruošia stojimams į 9 klasę, dar kiti – dirba tik su pradinukais ir t.t. Net jei jums rekomendavo gerą korepetitorių, jis nebūtinai atitiks jūsų keliamus lūkesčius. Tad jei mokinio akademiniai tikslai nesutampa su mokytojo patirtimi, tęskite paieškas. 

• Ar mokytojas pasiruošė pirmajai pamokai? Ar atlieka mokinio žinių įvertinimą žodžiu arba raštu, ar siekia personalizuoti mokymąsi?

Labai svarbu ir tai, kiek mokytojas įdeda darbo prieš ir po pamokos. Jeigu mokinys jaučia, jog pamokai buvo pasiruošta, ji vyksta struktūruotai, mokytojas dirba ne ekspromtu, o planuoja, tai rodo, jog pamoka bus kokybiška. Taip pat stebėkite, ar pirmosios pamokos metu mokytojas teiraujasi apie mokinio tikslus ir lūkesčius, ar planuoja būsimų pamokų gaires.

Žinoma, ne visada apie mokytoją pavyksta spręsti jau po pirmosios pamokos, tad geriausia apsilankyti bent kelis kartus, tačiau svarbiausia, jei mokinys jaučiasi blogai korepetitoriaus pamokose, nebijokite keisti mokytojo, nes skirtingiems mokiniams tinka skirtingi pedagogai.

kabute1 Žinoma, ne visada apie mokytoją pavyksta spręsti jau po pirmosios pamokos, tad geriausia apsilankyti bent kelis kartus, tačiau svarbiausia, jei mokinys jaučiasi blogai korepetitoriaus pamokose, nebijokite keisti mokytojo, nes skirtingiems mokiniams tinka skirtingi pedagogai. kabute2

MOKYTOJO ASMENINĖS SAVYBĖS – NE KĄ MAŽIAU SVARBIOS NEI JO ŽINIOS

Renkantis asmeninį mokytoją, kartais atrodo, jog užtenka vieno kriterijaus - kad specialistas gerai paruoštų egzaminui, atsiskaitymui, padėtų kilstelėti pažymius. Vis dėlto, tam, kad pamokos būtų sėkmingos ir smagios, itin svarbu, kad mokinio ir mokytojo charakteriai sutaptų. Kaip atpažinti, ar konkretus mokytojas tinkamas jūsų moksleiviui? 

• Ar su mokytoju lengvai mezgasi kalba, jis supranta mokinio poreikius ir lūkesčius, skiria dėmesio susipažinti su mokinio pomėgiais, nesusijusiais su dėstomu dalyku? Ar pristato save?

• Ar mokinys jaučiasi emociškai saugus reikšti savo mintis? Ar mokytojas priima mokinį, jo pasaulėžiūrą?

Jeigu po pirmųjų pamokų susidarė įspūdis, jog mokytojas nesistengia užmegzti ryšio su mokiniu, juo nesidomi, gali būti, jog šaltas santykis su mokytoju nepaskatins ir meilės mokomajam dalykui. Svarbu renkantis korepetitorių iš tikrųjų atrasti mokytoją, kuris su mokiniu elgiasi mandagiai, tinkamai reaguoja į jo klausimus ir neužgniaužia. Pasirūpinkite, kad pas korepetitorių mokinys eitų ne per prievartą, bet noriai. Geresnis santykis su mokytoju atneš ir geresnių mokymosi rezultatų.

• Ar mokytojas kantrus, nekelia balso?

Netoleruotina korepetitoriaus savybė - balso kėlimas dėl mokinio klaidų. Jeigu pamokoje mokiniui kyla nerimas, baimė, būtina spręsti šią problemą su esamu mokytoju (jei įmanoma) arba ieškoti kito. Atkreipkite dėmesį, jog mokytojo reiklumas nėra tas pats, kas piktumas, todėl mokinio teiraukitės, ar su juo mokytojas elgiasi pagarbiai ir į klaidas reaguoja adekvačiai. 

• Koks yra mokytojo mokymo stilius? 

Skirtingų charakterių mokiniams reikalingos kitokios mokymo prieigos. Vieniems būtina kuo daugiau rašyti, kad įsimintų informaciją, kitiems - pasakoti, o tretiems užtenka tiesiog klausyti. Jei jūsų vaikas aktyvus, jam reikia kuo daugiau kalbėti ir veikti pamokoje, pasyvus mokytojas netiks. Tai nereiškia, jog intravertiškų savybių turinčiam mokiniui būtinas itin energingas pedagogas, jam užteks ramaus pasakojimo. Tad ieškant savo svajonių mokytojo tikrai verta pasiteirauti, koks jo būdas. 

Kiekvienas mokytojas skirtingas - vieniems mokiniams jis bus tinkamas, o kitiems ne. Tai normali praktika, todėl nesibaiminkite, jei mokytojas netiko ar nepatiko, tai dar nereiškia, kad mokytojas prastas - tiesiog netinkamas konkrečiam mokiniui. Žinoma, spręsdami apie mokytoją, vadovaukitės ne emocijomis, bet objektyviu vertinimu.