Ar kada susimąstei, kad pasiruošimas lietuvių egzaminui labai primena pasiruošimą sporto ir meno šakų rungtynėms? Alfa klasės mokytoja Milvydė dalijasi patarimais prieš lietuvių kalbos ir literatūros egzaminą, palygindama skirtingus pasiruošimo žingsnius su įvairiomis sporto šakomis.
Tikimės, kad pasiruošimas lietuvių egzaminui bus prasmingas! Anksčiau publikuotus patarimus galite rasti čia, čia ir čia.
LIETUVIŲ KALBOS EGZAMINAS IR MARATONAS.
Įsivaizduokime maratonininką, kuris žadėjo pradėti treniruotes nuo naujųjų metų. Tuomet nuo kito pirmadienio, nuo kovo pirmosios, rytoj… Tačiau ta lemtingoji diena vis neišaušo, o sportiniai bateliai toliau dulkėjo spintoje. Maratonui jis ėmė ruoštis tik paskutinę naktį prieš varžybas.
Savo „maratonui“ mes ruošiamės visus 12 metų mokykloje, tačiau ateina metas, kai reikia susidaryti tikrai efektyvų treniruočių planą. Pradėti galima nuo nedidelių distancijų. Per 30 min. gali išmokti Vaižganto biografiją, prisiminti, kokios dvejonės kankino Liudą Vasarį arba pažiūrėti vieną serialo „Draugai“ seriją. O po to, žinoma, kitą. Tačiau pasirinkimas yra Tavo.
LIETUVIŲ KALBOS EGZAMINAS IR KOVOS MENAI.
Lietuvių kalbos egzamine pats esi savo priešininkas, stoji į kovą apsiginklavęs dviem juodais rašikliais, o į pagalbą atskuba visas būrys privalomų literatūros kurso ir konteksto autorių.
Tam, kad galėtum įvaldyti AIKIDO ir panaudoti priešininko jėgą savo naudai, turi mokytis iš klaidų. Paskaityk anksčiau rašytas pastraipas, analizuok jas, atkreipk dėmesį į dažniausias gramatikos ir stiliaus klaidas – galbūt reikia pakartoti pažyminių skyrybos temą? Taip pat rekomenduoju palyginti savo geriausiai ir prasčiausiai įvertintas pastraipas.
LIETUVIŲ KALBOS EGZAMINAS IR ŠACHMATAI.
Žinok, kokie bus tolimesni tavo ėjimai: egzamino metu rekomenduoju pasidaryti planą ar minčių žemėlapį. Juodraščio lapo viduryje užsirašyk temą ir pridėk šakų – idėjų. Tai gali būti Tavo samprotavimai, kultūrinio – literatūrinio konteksto autoriai, datos, sąvokos ar konkretūs kūrinių epizodai… Toks „minčių lietus“ padės geriau suplanuoti rašinio struktūrą, išvengti minties šuolių ir pasikartojimų.