Koks yra svarbiausias klausimas visiems, norintiems pažinti pasaulį? Apie tai ir kaip kiekviena patirtis praturtina jauno tyrėjo kasdienybę, pasakoja Alfa klasės matematikos ir fizikos mokytojas Kasparas: “Prisimenu save mažą, nuolatos tėvų klausiantį: kodėl dangus mėlynas? Kodėl vaivorykštė spalvota? Kodėl mėnulis kabo dangaus skliaute nenukrisdamas pas mane? Kodėl… Kodėl… Šis klausimas išliko esminis ir bėgant laikui, keičiasi tik klausimo pabaiga. Tad jeigu reikėtų save prisistatyti, galėčiau pasakyti, jog esu trečio kurso taikomosios fizikos studentas Vilniaus Universitete, tačiau tai apima tik šį laikotarpį, mieliau save pristatyčiau kaip ieškotoją, kuris nepaliauja klausti kodėl. Iškoti ir sekti gyvūnų pėdsakais, ieškoti tinkamos vietos su nedideliu nuolydžiu palapinei pastatyti, laužavietei įsikurti buvo vienas iš pirminių uždavinių skautų būryje. Ieškoti draugo, pasislėpusio miške, puikiai žaidžiančio karą, vėliavos ir būstinės priešų, besistengiančių pulti iš pasalų, vienas iš pirmų laukinio išgyvenimo žaidimų negailestingoje vaikiškoje kovoje. Ieškoti strategijos, tinkamos taktikos, komandos lyderio ar draugo, padėsiančio įgyvendinti ataką ar gynybą, paskatinimo ar motyvacijos judėti toliau – esminis bendro komandinio darbo tinklinio aikštelėje principas.
Dabar, mokydamas fizikos ir matematikos Alfa klasėje, galiu prisidėti prie kiekvieno iš savo mokinio ieškojimo ir atradimo proceso, kuris dar labiau įkvepia stengtis, tobulėti ir nenustoti klausti kodėl.
Ieškoti atsakymo į klausimą: kodėl dangus mėlynas, vienoje iš namų sekcijoje gulinčių enciklopedijų, kodėl variklis suka automobilio ratus, sėdint po automobiliu tėčio garaže, kodėl skrendantis lėktuvas laikosi ore, pjaustant putplasčio modelį kambaryje, vėliau tikintis, jog išmestas pro langą jis skris, buvo pagrindinis būdas patenkinti vaikišką vaizduotę. Ieškoti būdo, kaip radijo bangomis valdomą mašinėlę paversti užuolaidų atitraukimo ar žaliuzių pasukimo mechanizmu, kaip neveikiantį nuotolinio valdymo lėktuvėlį paversti plaukiančiu laivu šalia esančiame tvenkinyje - vieni iš pirmųjų vaikystės projektų.
Ieškojimas veda link atradimo. 8 metus skautaudamas, žaisdamas ir ieškodamas gamtos ženklų, atradau didelę meilę gamtai, stovyklavimui, lietuviškam miškui. Tinklinio sporto mokykloje atradau komandinio darbo svarbą ir būtinybę norint pasiekti rezultatų. Ieškodamas atsakymų į klausimus apie mus supantį pasaulį atradau būdą stebėti aplink vykstančius reiškinius ir jais grožėtis. Dabar, mokydamas fizikos ir matematikos Alfa klasėje, galiu prisidėti prie kiekvieno iš savo mokinio ieškojimo ir atradimo proceso, kuris dar labiau įkvepia stengtis, tobulėti ir nenustoti klausti kodėl.”
Comments