Sakoma, kad vaikai sparčiausiai tobulėja ir geriausiai įsisąmonina informaciją dar ankstyvame amžiuje. Tačiau sukurti produktyvią mokyklos aplinką namuose ne visada pavyksta sėkmingai. Vis dėlto tėvų pagalba yra ypač reikalinga mokiniams, turintiems dėmesio sutrikimų, arba vaikams, kuriems sudėtinga planuotis laiką ar prisitaikyti prie pokyčių.
Struktūra svarbi kiekvienam jaunesnio amžiaus mokiniui, ji padeda moksleiviui susikaupti, ilgiau išlaikyti dėmesį. Dėl to struktūros kūrimas turėtų tapti būtina kiekvienos dienos dalimi. Australian Psychological Society siūlo tokius patarimus tėvams:
Kartas nuo karto dieną pradėti susėdus kartu su vaiku ir paprašius jo „padėti suplanuoti šiandienos nuotykius“.
Sukurti planą/darbų sąrašą, kuriame žodžius papildytų paveikslėliai. Užduotis – savarankiškas ir komandines – suskirstykite pusvalandžio intervalais (arba dar trumpesniais intervalais, jei vaikui ypač sunku sutelkti dėmesį).
Paįvairinkite užduotis: vienos turėtų būti savarankiškos (kad vaikas išmoktų leisti laiką, žaisti, kurti vienas), o kitos turėtų būti komandiškesnės, kad mokinys sulauktų tėvų dėmesio ir pagalbos.
Į užduočių sąrašą įtraukite ir pietų/užkandžių laiką. Galite šią „užduotį“ paįvairinti, leisdami vaikui tą dieną išsirinkti norimą patiekalą, priskirdami pietų lėkštei tik tam tikros spalvos produktus ar suplanuodami iškylą lauke.
Žinoma, į sąrašą reikėtų pridėti ir smagesnių, bet kartu ir lavinančių užduočių. Pavyzdžiui, atlikti nedidelį mokslinį eksperimentą, pažiūrėti laidų apie mokslą, istoriją, gamtą ar šių dienų naujienas.
Dienos plane turėtų atsirasti ir miego laikas. Norint ugdyti gerus įpročius, verta išmokyti vaiką tam tikrų atsipalaidavimo strategijų, kurios nereikalautų jokių prietaisų ir ekranų.
Taigi, struktūros įvedimas į vaiko kasdienybę, dienos plano kūrimas ir užduočių atlikimas gali padėti vaikui nuo mažų dienų ugdyti susikaupimą ir dėmesio išlaikymą. Šie įpročiai laikui bėgant ugdys ne tik produktyvumą, bet ir savarankiškumą.
Comments