Psichologės komentaras

Dėl Alfa klasės psichologinių konsultacijų besikreipiantys tėveliai dažnai užduoda gausybę klausimų, susijusių su psichologo paslaugomis. Dažnai kreiptis pagalbos gali būti nedrąsu, todėl, siekdama išsklaidyti baimes, mūsų psichologė Eurika Žvinytė atsako į svarbiausius tėvelių klausimus apie jų vaikų emocinę ir psichinę sveikatą.

Ar psichologinės konsultacijos teikiamos tik psichinių sutrikimų turintiems žmonėms?

Ne – daug dažniau psichologas dirba su psichiškai sveikais žmonėmis, kuriems padeda spręsti kasdienines problemas: įgyti naujų bendravimo įgūdžių, didinti pasitikėjimą savimi, išmokti nusiraminimo ir atsipalaidavimo būdų, įveikti baimės jausmą, pažinti savo emocijas bei jas išreikšti ir kt.

Kokiais atvejais reikėtų kreiptis į psichologą dėl pagalbos vaikui?

Matydami kurį laiką užsitęsusius vaiko elgesio ir emocijų pokyčius, reikšmingai veikiančius vaiko kasdienybę (jautrumas, verkimas, piktumas, nemiga, liūdesys, baimės, užsidarymas, savižala, apatija, somatiniai skausmai, mokymosi sunkumai ar kt.) ir Jūsų išnaudoti pagalbos būdai vaikui nepadeda.

Ko galima tikėtis iš psichologo?

Psichologo užduotis yra padėti suprasti esamus sunkumus bei bendradarbiaujant su pačiu vaiku, jo šeimos nariais bei pedagogais įžvelgti ir atspindėti kiekvieno iš jų stiprybes, galinčias reikšmingai sumažinti ar išspręsti problemą.

Jeigu mano vaikas lankysis pas Alfa klasėje dirbantį psichologą, ar tai turės kokios nors neigiamos įtakos ateityje (pvz. dėl karjeros pasirinkimo, išduodant vairavimo teises, dėl karinės tarnybos)?

Tikrai neturės. Psichologas nediagnozuoja, neskiria medikamentinio gydymo. Visa informacija, susijusi su psichologine pagalba, yra konfidenciali ir neperduodama tretiesiems asmenims.

Ką daryti, jeigu vaikas nesutinka eiti pas psichologą?

Vaikas pas psichologą turi ateiti pats arba atlydimas laisva valia, o ne prievarta arba apgaulės būdu. Tais atvejais, kai vaikas nesutinka bendrauti su psichologu, šis specialistas gali bendrauti su tėvais ar mokytojais, siūlydamas jiems pagalbos ir poveikio vaikui būdus, t.y. dirbdamas su vaiku netiesiogiai.